Designul exterior a fost marcat decisiv de montarea motorului în partea din spate a maşinii. Astfel, partea frontală se remarcă prin lipsa grilei de aerisire faţă, aducând aminte de celebra "broscuţă". Designul este dominat de blocurile optice faţă mari ce încadrează sigla Volkswagen cromată. Roţile cu jante de 18 inch au fost montate spre extremităţile caroseriei, pentru a face loc acomodării a patru pasageri împreună cu bagajele acestora.
În interior accentul s-a pus pe o modularitate de excepţie, toate scaunele putând fi ambalate şi eliminate din interior, excepţie facând evident locul şoferului. De altfel scaunele în sine sunt o inovaţie, având numeroase pungi de aer care se pot umfla pentru a se potrivi perfect cu anatomia ocupanţilor. Volkswagen se laudă şi cu o ergonomie la cote înalte, comenzile fiind foarte intuitive. Dacă va intra în producţia de serie, up! va deveni înlocuitorul lui Lupo şi va avea concurenţi pe Renault Twingo şi Fiat 500.